Verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokaupasta voit ostaa tuotteita toimitettavaksi Suomeen. Arvonlisävero sisältyy hintoihin. Huom! Ahvenanmaalle tilattaessa emme toimita arvonlisäverottomia laskuja.

Voit tilata yksitehosilmälaseja, aurinkolaseja ilman voimakkuuksia sekä piilolinssejä. Silmälasien tilaamista varten tarvitset reseptin. Mikäli tilaat piilolinssejä, tulee sinulla olla optikon tai silmälääkärin määrittämä resepti. Hyväksymällä tilaus- ja toimitusehdot vakuutat, että sinulla on resepti tilaamiisi linsseihin. Piilolinssien käytössä ei ole ikärajaa, mutta alle 18-vuotiailla tulee olla huoltajan suostumus tilauksen tekemiseen. Hyväksymällä ehdot vahvistat myös, että sinulla on huoltajan suostumus tilaamiseen.

Verkkokauppaostoksista ei ole mahdollista saada opiskelija-alennusta.

Maksu

Maksupalveluntarjoajana verkkokaupassa toimii Svea sekä laskutuksen osalta Collector Bank. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin sekä luottotietojen tarkistukseen. 

Kaikki hintamme sisältävät arvonlisäveron. Tilauksen loppusumman näet kassalla sekä tilausvahvistuksesta. Mikäli olet tehnyt tilauksen sisään kirjautuneena, voit tarkastella tilaushistoriaasi omilla sivuillasi. Tilatessasi tuotteet laskulla veloitamme 4,50 € laskutuslisän. Voit valita laskun sähköpostina tai paperilaskuna maksun yhteydessä. Laskun maksuaika on kaksi viikkoa.

Toimitus

Toimitusmaksu on alk. 3,90 € / tilaus. Kotiintoimituspalvelun tilauksiin toimitusmaksua ei lisätä. Huom! Ahvenanmaalle tilattaessa emme toimita arvonlisäverottomia laskuja. 

Piilolinssit ja aurinkolasit pakataan noin 1-5 arkipäivän sisällä, minkä jälkeen tilaus siirtyy valitsemasi kuljetuspalvelun toimitettavaksi ilmoittamaasi osoitteeseen. Silmälasien valmistus kestää arviolta 1-2 viikkoa, jonka jälkeen ne siirtyvät kuljetukseen. Saat tiedon tilauksesi etenemisestä ja saapumisesta, kun lähetys siirtyy valitsemasi kuljetuspalvelun toimitettavaksi. Lähetyksen kuljetus kestää yleensä 2-4 päivää.  
 
Valittavana on seuraavat toimitustavat:  
 
- Posti – Pikkupaketti (3,90 €), joka toimitetaan seurattavana kirjepostina kotiin 
- Posti – Postipaketti (5,90 €), joka toimitetaan lähimpään noutopisteeseen 
- Posti – Kotipaketti (9,90€) 
Budbee – Budbee-boxiin toimitus (4,90 €)  
Budbee - Kotiinkuljetus (6,90€) 
 
Kun tilaus siirtyy kuljetuspalvelumme toimitettavaksi, saat seurantatunnuksen sähköpostitse. 

Palautusoikeus

Kaikilla verkosta tilatuilla tuotteillamme on 30 vuorokauden palautusoikeus ja palautus on maksutonta. Piilolinssejä tilattaessa palautusoikeus koskee vain avaamattomia tuotepakkauksia. Voit palauttaa tuotteet joko myymälään tai tilauksen yhteydessä valitsemasi kuljetuspalvelun tarjoamien palautusvaihtoehtojen mukaisesti.  

Huolehdithan, ettei lasku ehdi erääntyä ennen palautusta. Tilaukseen liittyy aina maksuvelvollisuus. Perustuu kuluttajasuojalakiin.

Posti: 

Lähetä palautuslomake yhdessä tuotteiden kanssa, jotka haluat palauttaa ja liimaa valmiiksi tulostettu palautustarra paketin päälle.  

Vie paketti lähimpään Postin toimipisteeseen. Pyydä ja säilytä palautuksesta kuitti, jossa on paketin seurantatunnus, jotta pääsemme tarvittaessa seuraamaan lähetystäsi, kunnes paketti on saapunut meille. Näin et ole vastuussa paketista, jos se katoaa kuljetuksessa. 
 
Huom! Jos et käytä mukana saapunutta valmiiksi maksettua palautustarraa, olet vastuussa tuotteista, kunnes ne saapuvat varastollemme. 
 
Postin sijaan voit palauttaa tuotteet myös suoraan myymälään. Huomioithan, että palautuslomake tulee toimittaa silloinkin täytettynä lähetyksen kanssa.  
 
Jos palautat postitse ilman palautustarraa, kirjaa osoitteeksi: 

Asiakaspalautus sopimus 645935 
Instru Optiikka Oy 
PL 7380 
00002 HELSINKI 

Budbee: 

Varaa palautuksen nouto Budbeen omasta sovelluksesta, pakkaa tuotteet vastaavanlaiseen pakkaukseen, jossa lähetys saapui ja varmista, että paketti on suljettu tiiviisti. Budbee huolehtii kaikesta muusta; sinun ei tarvitse tulostaa osoitelappuja. Voit itse valita, ojennatko paketin kuljettajalle käteen vai jätätkö sen ovelle, josta kuljettaja poimii sen häiritsemättä sinua lainkaan. 

Reklamaatiot

Tuotteillamme on palautusoikeus sekä 2 vuoden materiaali- ja valmistusvirheitä koskevan takuu. Huollamme myös Instrumentariumista ostetut silmälasisi maksutta. Maksuttomaan huoltoon kuuluu ruuvien kiristys ja sankojen taivutus. Normaalissa käytössä kuluneet osat eivät sisälly huoltoon. Voit tuoda lasisi huoltoon mihin tahansa Instrumentarium-myymälääsi.   

Reklamaatiotilanteessa ota yhteyttä sähköpostitse: asiakaspalvelu@instru.fi, käänny myymäläsi puoleen tai ota yhteyttä chat-palveluun.

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn tulee kuluttajan olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan

Kuluttajariitojen vaihtoehtoisesta ratkaisumenettelystä voit lukea lisää täältä. 

 

Tietosuojaseloste

Tietosuojaselosteesta pääset tutustumaan asiakkaiden henkilötietojen käsittelyyn.