Amerikkalaisen luksuksen ilmentymä Ralph Lauren ihastuttaa ajattomilla ja hienostuneilla kehyksillä. Merkki ottaa vaikutteita Amerikan kulttuurimaisemista, edustaen amerikkalaista unelmaa. Ralph Lauren kehykset on tehty 100 % italialaisella käsityöllä, materiaaleilla ja suunnittelulla.
Pitkän historian omaava Tiffany tarjoaa kantajalleen arvokkuutta ja ylellisyyttä. Tiffany on valmistanut ja suunnitellut maailmalle tyylin mestariteoksia jo vuodesta 1837 alkaen. Brändin ytimessä on hienostuneisuus, kestävä kauneus ja korkea laatu. Tiffany-silmälasit ovat myynnissä vain osassa Instrumentarium-myymälöissä.
Muotimerkki Dolce & Gabbana perustettiin vuonna 1985 Stefano Gabbanan ja Domenico Dolcen toimesta. Dolce & Gabbana silmälaseissa näkyy Italian Sisiliasta saatu inspiraatio. Merkin kehykset valmistetaan kokonaan Italiassa.
Peak Performancen tarina alkoi 1986, kun kolme hiihtäjää huomasivat, ettei kukaan valmistaja tehnyt juuri sellaisia vaatteita, joita he halusivat käyttää. Myöhemmin Peak Performance laajensi tuoteportfoliotaan urheiluvaatteista ja asusteista myös silmälasikehyksiin. Peak Performance -kehykset ovat klassisia ja käytännöllisiä sporttisella twistillä.
Kreikkalainen hopeaseppä Sotirio Bvlgari perusti yrityksen Roomaan vuonna 1884. Nyt Bvlgari on ympäri maailmaa toimiva ylellisyystuotteisiin keskittynyt brändi. Merkki tunnetaan parhaiten näyttävistä jalokivikoruista, joiden perinteisyyttä rikkoo rohkea sommittelu ja värien käyttö. Sama korumaisuus ja tyylikkyys löytyy myös Bvlgari-silmälaseista.
Emporio Armani on Giorgio Armanin perustama merkki, jonka silmälasikehykset ovat nuorekkaita ja nykyaikaisia. Nuoremmille sukupolville suunnatut kehykset ovat trendikkäitä, antaen kantajilleen mahdollisuuden tuoda esiin omaa persoonallisuuttaan.