• Valikko
  • Kirjaudu

Vanhemmista ihmisistä vihdoin sankareita myös markkinoinnissa

Instrumentariumin uudessa kampanjassa 60–70-vuotiaat juhlistavat rakkauden kesää luopuen myös vaatteistaan.

 

Todellinen rakkauden kesä elettiin noin 50 vuotta sitten. On aika elää se uudestaan

Rakkauden kesä

Instrumentariumin kesäkampanjan malleina nähdään 60–70-vuotiaista koostuva “jengi”, joka viettää elämänsä kesää, täynnä rakkautta ja vapautta Kaj Hyttisen vuoden 1968 “Muistan Kesän” -klassikkobiisin tahtiin. Vapautuminen näkyy mainosfilmissä myös kirjaimellisesti, sillä myös vaatteet saavat lähteä.

Ei enää pelkkinä isoäiteinä ja isoisinä

Rakkauden kesä

Suomalaisista jo lähes puolet (yli 47%) on yli 55-vuotiaita. Yli 65-vuotiaita suomalaisia on tällä hetkellä lähes 1,2 miljoonaa. Markkinoinnin kuvasto on kuitenkin jäänyt jälkeen muutoksessa ja mainoskuvasto koostuu usein vain parikymppisistä ihmisistä. Vanhemmille ihmisille on jätetty vain isoäidin/isän rooli. Instrumentarium haluaa olla ensimmäisten joukossa tuomassa vanhemmat ihmiset uuteen rooliin: omina yksilöinään, aktiivisina ja itsenäisinä kansalaisina.

Mummot rokkaa

Rakkauden kesä

Vanhempien ihmisten muuttuneesta roolista kertovat osaltaan myös erilaiset ”mummodiscot”, joissa ”twerkataan ja juodaan lonkeroa” ja muut suositut aktiviteetit, jotka aiemmin nähtiin kuuluvaksi vain nuoremmalle ikäpolvelle. Myös sosiaalisesta mediasta löytyy suosittuja hahmoja, jotka eivät mahdu perinteiseen ikäraamin mukaiseen käyttäytymismalliin

Muutos lähtee myös emojeista

Muutos syntyy vain toiminnan ja tekojen kautta. Näin ollen pienet symbolisetkin eleet voivat osaltaan edesauttaa muutosta. Instrumentarium lanseeraa myös uudet, koko maailman käyttöön tarkoitetut vanhempaa naista ja miestä kuvaavat emojit. Perinteisen nutturamummon ja kaljun papparaisen rinnalle tuodaan nuorekkaat, positiiviset ja elämäniloiset hahmot, jotka ovat selvästi oman elämänsä sankareita.

Lataa tästä uudet emojit:

 

Lisätiedot:

Eveliina Rantahalvari, markkinointipäällikkö, 040 6616799
Jan Koskinen, markkinointijohtaja, 040 5813008
Iida Mattila, viestinnän kehittäjä, 040 628 0197

Tervetuloa ostoksille

09-4241 7000 Verkkoajanvaraus

Puhelinnumero ma–pe 8–21, la 9–18, su suljettu.
Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu

 

Tänä päivänä Instrumentarium-myymälöitä on Suomessa 151 ja Virossa 20. Asiakkaitamme palvelee yli 200 asiantuntevaa optikkoa ja jokaisessa myymälässämme on myös silmälääkärin vastaanotto sekä koulutettujen kehysasiantuntijoiden palvelu. Panostamme vahvasti myös optikkojen ja optisten myyjien kehysasiantuntijuuteen muun optisen tietämyksen lisäksi.

Tilaa Instrumentariumin uutiskirje

Saat ajankohtaista tietoa kehystrendeistä,
näkemiseen liittyvistä asioista ja eduistamme