Tietoa koronaviruksen (COVID-19) vaikutuksesta Instrumentarium-ketjun toimintaan

Päivitetty 25.5.2020

Osa myymälöistämme on avoinna palvellaksemme sinua yksilöllisissä näönhuollon tarpeissasi koronavirustilanteen jatkuessa. Yrittäjävetoisissa myymälöissä yrittäjä päättää liikkeen aukioloajoista. Ajantasaiset tiedot avoinna olevista myymälöistä löydät osoitteesta https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti  Muut liikkeemme ovat kiinni toistaiseksi.

Sinun ja henkilökuntamme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Tästä syystä noudatamme avoinna olevissa myymälöissämme koronavirustilanteeseen mukautettuja toimintatapoja, joista osa otettiin käyttöön jo ennen myymälöidemme sulkemista. Osa uusista toimintatavoista tulee käyttöön vaiheittain. Jatkamme tilanteen seuraamista ja reagoimme tarvittaessa uusin viranomaissuosituksiin ja -ohjeisiin. Tavoitteenamme on palvella sinua mahdollisimman hyvin poikkeusolosuhteista huolimatta.

Olemme koostaneet tälle sivulle ajankohtaista lisätietoa palvelustamme poikkeusaikana. Asiakaspalvelumme ja verkkokauppamme palvelevat normaalisti.

Tervetuloa asioimaan kanssamme!

Miten palvelemme 

Myymälät

Osa myymälöistämme on avoinna palvellaksemme sinua yksilöllisissä näönhuollon tarpeissasi koronavirustilanteen jatkuessa. Yrittäjävetoisissa myymälöissä yrittäjä päättää liikkeen aukioloajoista. Tarkista myymälöiden aukiolo aina myymäläkohtaisilta sivuilta. Ajantasaiset tiedot avoinna olevista myymälöistä löydät osoitteesta https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti  Muut liikkeemme ovat kiinni toistaiseksi.

Voit nyt tilata silmälasit netistä kotiisi puhelinpalvelumme avulla

Haluamme palvella sinua entistä paremmin tämän poikkeustilanteen aikana. Olemme avanneet puhelinpalvelun, joka on avoinna arkisin klo 9:00-17:00. Asiantuntijamme opastavat sinua puhelimitse sopivien kehysten ja linssien valinnassa. Soita numeroon 020 332 884. Lue lisää täältä: https://www.instru.fi/voit-nyt-tilata-silmalasit-netista-kotiisi-puhelinpalvelumme-avulla

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@instru.fi

Verkkokauppa

Verkkokauppamme palvelee normaalisti. Verkkokaupastamme on saatavilla piilolinssejä, valikoima aurinkolaseja ilman voimakkuuksia sekä oheistuotteita.

 

Mitä sinun on hyvä asiakkaana huomioida

Myymälässä asiointi 7.5. alkaen palvelemme ajanvarauksella ja ilman. 

Osa myymälöistämme on avoinna näönhuollon tarpeitasi varten. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti. Palvelemme ajanvarauksella tai ilman. Olemme toistaiseksi keskeyttäneet piilolinssisovitusten ja laajennettujen näöntutkimusten tekemisen. Emme tällä hetkellä vastaanota käteistä maksuvälineenä. Ethän asioi myymälöissämme, jos sinulla on minkäänlaisia flunssan oireita. Pidetään yhdessä toisistamme huolta!

Hygienia ja siivous myymälöissämme

Olemme tehostaneet myymälöidemme siivousta ja suojausta. Desinfioimme jokaisen käyttökerran jälkeen esimerkiksi tutkimuslaitteet, työvälineet ja kehykset ja puhdistamme pinnat useita kertoja päivässä. Optikkomme pitävät kasvosuojainta näöntutkimuksen ajan, ja tarjoamme suojavarusteet myös näöntutkimusasiakkaillemme. Sovitetut kehykset pyydämme asettamaan sovituksen jälkeen tasolle tai tarjottimelle, ei takaisin hyllyyn, sillä desinfioimme sovitetut kehykset ennen hyllyyn palauttamista. Olemme myös lisänneet myymäläympäristöömme suojalevyjä ja turvavälitarroja.

Toimitamme tilatut tuotteet asiakkaille ensisijaisesti postipaketteina

Voit 7.5. alkaen itse valita, noudatko tilaamasi tuotteet myymälästä vai toimitammeko tuotteet sinulle lähimpään Postin noutopisteeseen tai kotiintoimituksena. Valitessasi postitoimituksen kuitti valmiista tuotteista lähetetään sinulle joko sähköpostitse tai kirjepostina toiveesi mukaan. Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan normaalisti verkkokaupan toimitustapojen ja hinnaston mukaisesti.

Aloimme tarjota postitoimituksia 24.3. jälkeen tehdyille tilauksille. Myymälästämme postitettavat tuotteet kulkevat aina keskusvarastomme kautta. Tämän takia tuotteiden postituksessa voi esiintyä jonkin verran viivästyksiä. Kun tuotteet on lähetetty varastoltamme eteenpäin, toimittaa Posti ne tavallisesti 2-4 arkipäivän kuluessa. Jos olet tilannut useita tuotteita, saat ne valmistumisjärjestyksessä erillisinä paketteina.

Mikäli olet saanut laseistasi laskun ja haluat siirtää jo saapuneen laskusi eräpäivää myöhemmäksi, olethan yhteyksissä suoraan laskutuspalvelun tarjoajaan: Collector Payments Finland Oy p. 02 2700 550, arkisin ma-pe klo 9-17.

Silmälääkärin palvelut ja akuutit vaivat

Osa myymälöistämme on avoinna ja näissä myymälöissä tarjotaan mahdollisuuksien mukaan myös silmälääkäripalvelut. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti

Mikäli sinulla on akuutti vaiva, eikä lähelläsi ole avoinna olevaa myymälää tai et löydä vapaata aikaa, neuvomme olemaan yhteydessä omaan terveysasemaasi tai lähimpään keskus- tai yliopistolliseen sairaalaan.

Lahjakortin voimassaoloaika

Vallitsevan tilanteen vuoksi olemme pidentäneet kaikkien lahjakorttien voimassaoloaikaa 31.8.2020 saakka.

Rikkoutuneiden lasien korjaus

Osa myymälöistämme on avoinna. Avoinna olevat omat ja yrittäjävetoiset myymälämme löydät osoitteesta: https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti Mikäli sinulla on vakuutus, joka on umpeutumassa, etkä pääse tai halua käydä avoinna olevassa myymälässä, korjataan lasit luonnollisesti omavastuuosuuden hinnalla, kun myymälät taas aukeavat. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@instru.fi

Lasit maksusitoumuksella

Osa myymälöistämme on avoinna. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti

Jos lähelläsi ei ole myymälää ja sinulla on kiireellinen tarve uusille laseille, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@instru.fi

Postitettujen silmä- ja aurinkolasien säätäminen ja linssien tyytyväisyystakuu

Osa myymälöistämme on avoinna. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti. Mikäli et pääse tai halua tulla tällä hetkellä myymälään säätämään kehyksiäsi, olet tervetullut säädättämään niitä milloin tahansa koronavirustilanteen rauhoituttua.

Linsseissämme on tyytyväisyystakuu. Olemme pidentäneet linssien tyytyväisyystakuuta koronavirustilanteen vuoksi. Takuu on nyt voimassa aina 31.8.2020 asti 1.3.2020 jälkeen tilatuissa silmä- ja aurinkolaseissa voimakkuuksilla.

Kiinni olevien myymälöiden avaus

Seuraamme tiiviisti koronavirustilanteen kehittymistä ja olemme päättäneet toistaiseksi avata vain osan omista myymälöistämme. Muut myymälämme ovat siis kiinni toistaiseksi. Yrittäjävetoiset myymälät voivat olla auki yrittäjän päätöksellä. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.instru.fi/palvelemme-teita-seuraavanlaisesti

Piilolinssien käyttö koronaviruksen aikana

Tällä hetkellä piilolinssien ohjeiden mukaisella käytöllä ei ole havaittu suurentunutta riskiä sairastua tai levittää koronatartuntaa. Piilolinssien käyttö oireettomana on edelleen turvallista, kunhan käsihygieniasta pitää hyvää huolta. Kasvojen ja silmien koskettamista tulee välttää ilman huolellista käsien pesua. Jos koet minkäänlaisia sairastumisen merkkejä, piilolinssien käyttö kannattaa lopettaa, kuten normaalitilanteissakin. Mikäli käytät uudelleenkäytettäviä piilolinssejä (kovia, pehmeitä, kuukausi- viikko-, tai jatkuvakäyttöisiä piilolinssejä), älä käytä enää samaa paria, jonka otit käyttöösi ennen sairastumista. Pandemia- sekä normaalitilanteessakin kertakäyttöiset piilolinssit ovat turvallisin vaihtoehto. Muista noudattaa aina optikkosi tai silmälääkärisi ohjeita piilolinssien käytön suhteen.