ALL INCLUSIVE.
SUHDE, JONKA SOLMITTUASI SILMILLÄSI ON HYVÄ OLLA.

All Inclusive -palvelun asiakkaana olet solminut suhteen, jossa silmilläsi on hyvä olla. Kolmien lasien lisäksi saat kaikki mitä silmäsi tarvitsevat. Kattavat edut sisältävät kaikki optikon tekemät näönhuollon palvelut veloituksetta ja näön muuttuessa vaihdamme laseihisi linssit uusiin. 

Vaihda yhdet lasit vaikka vuoden välein

Tyyli muuttuu, muutu sinäkin. Kun All Inclusive -sopimuksestasi on kulunut vuosi, sinulla on mahdollisuus vaihtaa yhdet kolmista laseistasi uusiin. Tule myymälään valitsemaan uudet silmä-  tai aurinkolasit.


Pidämme näöstäsi huolta

Näössäsi voi tapahtua muutoksia lyhyessäkin ajassa, siksi onkin hienoa, että All Inclusive -sopimukseesi kuuluvat optikon tekemät näönhuollon palvelut veloituksetta. Varaa aika näöntarkastukseen. Optikko myös määrittelee tarvitseko muuta näönhuoltoa, kuten silmänpohjatutkimuksen tai toiminnallisen näkemisen tutkimuksen.


Näkösi muuttuessa linssit veloituksetta uusiin

Ole huoleti, vaikka näkösi muuttuu. Vaihdamme linssit ajantasaisiin ilman erillisiä kuluja. Optikkomme tarkastaa samalla näkösi veloituksetta, jonka perusteella tehdään suositeltu voimakkuuden muutos.


Pienkorjauspalvelu tuo turvaa

Irtosiko sanka, menikö nenätyyny hukkaan? Ei hätää, pienkorjaukset hoidamme veloituksetta. Pienilläkin silmälasien säädöillä voi olla suuri vaikutus näkemiseen ja lasien käyttömukavuuteen. Poikkea lähimpään myymälään lasiesi kanssa ja me hoidamme ne tarvittaessa kuntoon.Ole huoleti, vaikka näkösi muuttuu. Vaihdamme linssit ajantasaisiin ilman erillisiä kuluja. Optikkomme tarkastaa samalla näkösi veloituksetta, jonka perusteella tehdään suositeltu voimakkuuden muutos.


Myymälän kautta tehdyistä piilolinssitilauksista -30 %

All Inclusive -sopimuskauden aikana saat myymälän kautta tehdyistä piilolinssitilauksista -30 %. Haluatko aloittaa piilolinssien käytön? Piilolinssitarkastuksessa optikko tutkii silmäsi varmistaakseen, ettei piilolinssien käytölle ole estettä, määrittää piilolinssien voimakkuuden ja valitsee tarpeisiisi ja silmiesi ominaisuuksiin parhaiten sopivat linssit. Pääset harjoittelemaan linssien käsittelyä ammattilaisen kanssa ja saat piilolinsseillesi hoito-ohjeet. Piilolinssejä varten tarvitaan piilolinssiresepti, joka poikkeaa silmälasimääräyksestä. Varaa aika piilolinssitarkastukseen aina erikseen.

Usein kysytyt kysymykset

YLEISET

  • Mitä All Inclusive -palvelu tarkoittaa?

    All Inclusive on palvelusopimus kolmien lasien hankkimisesta käyttöösi. Toisinsanoen solmit kanssamme silmälasisopimuksen. Sopimukseen sisältyvistä laseista yksien on siis oltava silmälasit tai aurinkolasit vahvuuksilla. Sopimus muodostetaan lasien tilaushetkellä myymälässämme. Kuukausilaskun summa määräytyy valitsemiesi kehysten sekä linssipakettien mukaisesti.

    Lisäksi sopimukseen sisältyy linssien vaihto näön muuttuessa, silmälasien korjauspalvelu, sekä mahdollisuus vaihtaa yhdet lasit kerran vuodessa. Palvelun asiakkaaksi voit liittyä niissä Instrumentarium myymälöissä, joissa palvelu on saatavilla. Katso myymälät

    Tarjoamme lasien vuokrauksen lisäksi korjauspalvelun, joka kattaa veloituksetta pienkorjaukset ja suuremman vahingon sattuessa kustannukset ovat hyvin maltilliset. Kaikilla tuotteillamme on myös tuotetakuu, joka kattaa mahdolliset tuote- ja valmistusvirheet. Korjauspalvelu ja tuotetakuu eivät kata lasien tavanomaista kulumista.

ALL INCLUSIVE -SOPIMUKSEN SISÄLTÖ

  • Mitä sopimukseen sisältyy?

    Sopimukseen sisältyy kolmet silmä- tai/ja aurinkolasit, joista vähintään yksien tulee olla vahvuuksilla. Tämän lisäksi sopimukseen sisältyvät säännölliset näöntutkimukset. Sopimukseen kuuluu myös linssien vaihto näön muuttuessa, lasien pienkorjauspalvelu, sekä mahdollisuus vaihtaa yhdet lasit kerran vuodessa.
  • Milloin voin käyttää näöntutkimuspalveluja?

    Optikon näöntarkastus ennen sopimuksen allekirjoitusta sisältyy sopimushintaan. Lisäksi optikkomme suosituksen perusteella tehtävät optikon näöntutkimukset sisältyvät sopimukseen niin usein kuin on tarpeen. Varaa aikasi näöntarkastukseen All Inclusive -palvelua tarjoavaan myymälään ja autamme sinua valitsemaan sinulle sopivat lasit.
  • Kuuluuko All Inclusive -palveluun myös silmälääkäripalvelut?

    Ei. Silmälääkäripalvelut eivät kuulu sopimukseen. Mikäli optikkomme havaitsevat tutkimuksissa tarvetta silmälääkärille, ohjaavat he sinut silmälääkärin luo. Silmälääkärit ovat yksityisiä ammatinharjoittajia, ja perivät palveluistaan hinnoittelunsa mukaista korvausta.
  • Kuuluvatko piilolinssit sopimukseen?

    Toistaiseksi piilolinssit eivät kuulu All Inclusive -sopimukseen, mutta sopimuskauden aikana saat alennusta kaikista myymälän kautta tehdyistä piilolinssitilauksista -30 %.
  • Minkälaiset ja kuinka monet lasit voin valita?

    Voit valita kolmet silmä- ja/tai aurinkolasit valikoimastamme, joista yksien tulee olla voimakkuuksilla. Silmä- ja/tai aurinkolasivuokrauksen hinta määräytyy sen mukaan, minkälaiset kehykset ja linssit valitset. Voit valita lasit näkötarpeittesi mukaisesti, esimerkiksi näyttöpäätelasit, moniteholasit tai aurinkolasit vahvuuksilla tai ilman.

SILMÄ- JA AURINKOLASIEN VAIHTO-OIKEUS JA KORJAUS

  • Onko tuotteilla vaihto-oikeutta?

    Kyllä, tuotteilla on aina 30 päivän vaihto-oikeus, jos huomaat, etteivät ne sovi sinulle.
  • Entä jos lasit katoavat?

    Jos silmä- ja/tai aurinkolasit katoavat, sinulta veloitetaan lasien lunastushinta kyseisistä silmä- ja/tai aurinkolaseista sopimuksen päättyessä lasien palauttamisen yhteydessä. Mikäli haluat uudet lasit kadonneiden tilalle, maksat kadonneiden lasien lunastushinnan vuosittaisen vaihdon yhteydessä.
  • Mitä lasien korjaus maksaa?

    Lasien pienkorjaukset kuuluvat palvelun hintaan. Pienkorjauksia ovat esimerkiksi kehysten taivutus, aisanpäiden vaihto, nenätyynyjen vaihto ja ruuvien kiristys. Lasien normaali kuluminen ei sisälly pienkorjausten piiriin.

    Isommat korjaukset voidaan hoitaa korjauspalvelumme kautta, jolloin sinun tulee maksaa korjattavien lasien kolminkertainen kuukausimaksu. Vaihtoehtoisesti voit maksaa hinnaston mukaisen korjaushinnan, mikäli se tulee sinulle edullisemmaksi kuin kolminkertainen lasikohtainen kuukausimaksu.

  • Mitä jos lasit hajoavat, eikä niitä voi korjata?

    Korjattavat lasit on palautettava myymälään. Kun lasit joudutaan tekemään kokonaan uusiksi, tulee sinulle maksettavaksi korjattavien lasien kuusinkertainen kuukausihinta. Tällöin silmä- ja/tai aurinkolasien vuokrauskausihinta voi muuttua toimituspäivästä alkaen.

SOPIMUSKAUDEN AIKANA

  • Milloin minun tulee viimeistään noutaa lasini?

    Sinulla on kaksi kuukautta aikaa noutaa lasit. Aika lasketaan myymälän sinulle lähettämästä valmistumisilmoituksesta. Ilmoitus lähetetään sinulle tekstiviestillä ja sähköpostilla. Tämän jälkeen lasit katsotaan sinulle toimitetuksi, vaikka ne jäisivät noutamatta. Noutamattomat lasit säilytetään myymälässä kahdeksan kuukautta valmistumisilmoituksesta.
  • Voiko linssien vaihdon tehdä myös aurinkolaseihin ilman voimakkuutta?

    Ei voi. Sopimusehdoissa on rajattu oikeus vaihtoon silloin, kun voimakkuus muuttuu, eikä oikeus koske aurinkolaseja ilman voimakkuutta.
  • Voiko linssit vaihtaa mistä tahansa saadun reseptin perusteella?

    Ei voi. Linssien vaihto perustuu aina Instrumentariumin optikon tai silmälääkärin näöntutkimukseen, jonka perusteella tehdään suositeltu voimakkuuden muutos.
  • Tuleeko minun vaihtaa silmälasit tai aurinkolasit joka vuosi?

    Sinulla on oikeus, mutta ei pakko, vaihtaa yhdet lasit 12 kuukauden jälkeen. Sopimuskausi pitenee aina 12 kuukaudella vaihdon yhteydessä. Esimerkiksi jos vaihdat lasit 18 kuukauden jälkeen sopimuksen solmimisesta, jäljellä oleva sopimuskausi on 18 kuukautta.

SOPIMUKSEN KESTO JA IRTISANOMINEN

  • Kuinka pitkä on sopimuksen sitoutumisaika?

    Solmiessasi All Inclusive -sopimuksen sitoudut määräaikaiseen kahden vuoden sopimukseen, jonka voimassaoloaikana olet oikeutettu kaikkiin palvelun etuihin. Määräaikaisuuden päätyttyä sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana, ellet sitä erikseen irtisano. Yksien lasien vaihto sopimuskaudella lisää 12 kk koko sopimuksen kestoa alkuperäisen sopimuskauden perään.
  • Mitä laseille tapahtuu sitoutumisajan päätyttyä?

    Saat lasit käyttöösi Instrulta sopimuksen keston ajaksi, eli käytännössä vuokraat ne, minkä jälkeen sitoutumisaika päättyy. Tämän jälkeen sinulla on mahdollisuus jatkaa sopimusta halutessasi. Sopimuksen päätyttyä voit joko palauttaa Instrulle silmä- ja/tai aurinkolasisi tai lunastaa ne itsellesi maksamalla maltillisen lunastushinnan parikohtaisesti - voit siis valita, mitkä laseista halutessasi pidät ja mitkä palautat.
  • Milloin ja miten voin irtisanoa sopimuksen?

    Sitoutumisajan päätyttyä irtisanomisaika on yksi (1) kuukausi. Irtisanomisesta voi ilmoittaa milloin tahansa. Jos määräaikaista sopimuskautta on vielä voimassa, on sinun maksettava jäljellä olevat kuukausimaksut normaalitahdissa ja sopimus loppuu, kun määräaikaisuus päättyy.

    Voit irtisanoa sopimuksen soittamalla All Inclusive -asiakaspalvelunumeroon, laittamalla sähköpostia allinclusive@instru.fi tai käymällä palvelua tarjoavassa myymälässä. Saat irtisanomisesta vahvistuksen sähköpostiisi.

  • Milloin sopimus voi päättyä välittömästi?

    Jos näkösi muuttuu niin, ettet enää tarvitse laseja voimakkuuksilla poissulkien kirurgisesti tehdyt "ei-pakolliset" leikkaukset, kuten taittovirheleikkaukset laserilla, tai mikäli voimakkuus on sellainen, ettemme pysty palveluun kuuluvilla linsseillä korjaamaan näkötarpeitasi. Jos ilmoitat sosiaalisesta suoritusesteestä, on sinulla myös oikeus irtisanoa sopimus heti.

  • Milloin minun pitää palauttaa palveluun kuuluvat lasit?

    Kun sopimus loppuu, sinulla on 30 päivää aikaa palauttaa lasit. Palautus tehdään All Inclusive -palvelua tarjoavaan Instrumentarium-myymälään.

All Inclusive -palvelu alk. 10 €/kk hinta sisältää kolmet kehykset hintaluokasta ≤ 69 € ja perusyksiteholinssit vakiovoimakkuuksin hintaluokasta ≤ 45 € vähintään 24 kk määräaikaisella sopimuksella, siten että vähintään yksien lasien tulee olla voimakkuuksilla. Toiset- ja/tai kolmannet lasit voivat olla joko silmälasit, aurinkolasit voimakkuuksilla tai ilman. Lisäksi sopimus sisältää optikon määräämät näöntarkastukset ja lasien pienkorjaukset sopimuskauden aikana sekä reseptitakuun, jolloin voimakkuuksien muuttuessa linssit vaihdetaan veloituksetta saman hintaluokan tuotteisiin. Sopimuskauden hinta määräytyy valitsemiesi tuotteiden normaalihinnan mukaan. Yhdet sopimuksessa olevat lasit voi vaihtaa uusiin 12 kk välein, jolloin jäljellä oleva sopimuskausi pitenee 12 kuukaudella. Sopimus jatkuu automaattisesti 24 kk jälkeen toistaiseksi voimassa olevana, mikäli sitä ei ehtojen mukaan päätetä.